Subject: FW: Ruusmäe plaan
From: Herkki Rõõm <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Thu, 3 Apr 2025 08:43:27 +0300

Tere,

Palun registreerida antud pöördumine.

Uus tööülesanne.

Parimat,

Herkki Rõõm

From: Taavi Tigason <[email-masked]>
Sent: Thursday, April 3, 2025 8:41 AM
To: Herkki Rõõm <[email-masked]>
Subject: FW: Ruusmäe plaan

Tere hommikust.

Manuses uus plaan ja Teie küsimustele on allpool vastanud minu kolleeg.

Parimat

Taavi Tigason

Projektijuht | Project Manager

+372 5687 6734

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Elering AS

Kadaka tee 42, 12915 Tallinn

 <https://www.elering.ee> www.elering.ee

 <https://twitter.com/EleringAS> Twitter

 <https://www.linkedin.com/company/eleringofficial/> LinkedIn

 <https://www.facebook.com/Elering-2157652587608490> Facebook

See e-kiri võib sisaldada konfidentsiaalset teavet, mis on mõeldud
ametialaseks kasutamiseks. Kui saite selle e-kirja eksituse tõttu, palun
teavitage saatjat ja kustutage teade kohe ja lõplikult oma süsteemist.

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient or have received this e-mail in error please notify the
sender immediately and destroy this e-mail.

Tähelepanu! Kiri on saadetud väljastpoolt Eleringi. Enne linkide ja
manuste avamist veendu saatja õigsuses!

Tere,

Ennem kui väljastame nõuded, mõned teemad mida sooviksin Teiega täpsustada
–

1.	Kavandatav hoone asukohaga saame iseenesest nõustuda aga soovikime
veel täpsustada järgmist

Juhtimishoone ja sinisega tähistatud hoone vahel on näidatud 11 m.

Kas see vahekaugus peab seal selline olema (normatiivne?)

Kui see vahekaugus on muudetav, siis variandina saaks sõiduki parkimine
olla riigitee poolsel küljel ja juhtimishoonet saaks viia mõned meetrid
kaugemale.

Kas see on variant?

Nihutasime hoonet kaugemale 1m riigiteest. Juhtimishoone kõrvalt peaks
mahtuma hooldussõidukiga perspektiivse trafo ja aia vahele. Sellel
põhjusel ainult +1 m nihutasime kaugemale hoone riigiteest. Normatiivne
tuleohutuse seisukohast on hoone kaugus trafost. Praegusel juhul
arvestame, et perspektiivse trafo vundamendi teeme tuletõkkeseinaga.

2.	Reovee kogumine –

Selle mahuti tarvis tuleb leida kindlasti teine asukoht krundil.

Mahuti kaitsevöönd (10 m) ei tohi ulatuda riigitee teemaa kinnistule.

Muutsime mahuti asukohta, joonisel muudatus.

3.	Palun täpsustada, mis mastiga on siin tegemist?

Riigitee kaitsevööndisse on näidatud 30 m mast.

Kavandatav asukoht on vastuolus normide § 63 lg 2, mille kohaselt
tehnovõrgu või mistahes otstarbega

masti kaugus teekatte servast peab olema vähemalt võrdne selle posti või
masti kõrgusega.

Muutsime piksekaitsemasti asukohta. Joonisel näitasin 30 m kõrguse masti
kauguse teekatte servast.

4.	Mida kujutab endast sademevee koguja?

Mahuti sadevee kogumiseks, kasutatakse hoones tarbevee saamiseks. Kaugus
riigitee kinnistu piirist näidatud joonisel.

5.	Riigitee olemasoleva ristumiskoha ümberehitamine – sellist
lahendust ristumiskohal kindlasti me lubada ei saa.

Arvestama peab, et kui te soovite olemasoleva ristumiskoha ümber
projekteerida ja ehitada, siis tuleb projekti koostamine tellida
teedeinsenerilt.

Kas väljastame siia nõued mahasõidu ehitamiseks?

Oleme teadlikud et riigitee ristumiskoht tuleb tellida teedeinsenerilt.
Põhimõttelise lahenduse näitame enda joonisel (ristumiskoht mõjutab
ehitusala kõrgusmärki ja seadmete rajatiste paigutust). Palun väljastada
nõuded mahasõidu ehitamiseks.

Põhimõte mis siin selle ristumiskoha osas peaks olema on  järgmine:

Katte laius 4,5 m, katte pikkus riigiteest vähemalt 18 m, asfaltkate

Pöörderaadiused R10

Põhimõtteline ristumiskoha lahendus, mis siia sobib

Mahtude ja paigutuse mõttes võtsime nõuded joonisele üle, pöörderaadiused
valisime R15. Alajaama vaates on oluline sissesõiduvärava asukoht. Kui
lähedale riigiteele võib sissesõiduvärava nihutada? Praegu joonisel on
sissesõiduvärav 10 m kaugusel riigitee teekatte servast.

Lugupidamisega

Herkki Rõõm

peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

+372 521 9446

www.transpordiamet.ee <http://www.transpordiamet.ee>

Valge 4 / 11413 Tallinn / Transpordiamet

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu
turvalisuses kindel.